Nutrition

Powered by Get Flexible

A healthy outside, starts from the inside!

Aanbod

The 30-day Summerfit Journey

surfers-lores-584x1980px

Wil jij nog net dat ene vetrolletje kwijt voor de zomer, nog een paar kilo’s afvallen, fitter worden of gewoon lekkerder in je vel zitten? Aarzel geen minuut langer en schrijf je nu in voor de 30-dagen Summerfit journey! Dé voorbereiding op jouw zomervakantie!

Deze journey start met 10 dagen Sportvasten. Dit is een trainingsprogramma waarbij je spieren en de lever in 10 dagen getraind worden
om van suiker naar vetverbrander te gaan. Het resultaat is dat je niet alleen gewicht verliest (gemiddeld 2-6 kilo), je krijgt ook meer energie en je sportprestaties gaan vooruit. Je wordt je bewuster van wat je eet en de behoefte aan tussendoortjes wordt minder.

De 10 dagen kuur bestaat uit:
– 3 afbouwdagen, om je lichaam te laten wennen aan weinig eten;
– 3 sapdagen, om je lichaam naar de vetverbranding te laten gaan;
– 4 opbouwdagen, om je lichaam weer aan eten te laten wennen;
– en daarnaast doe je elke dag een cardio workout van 30 minuten.

Na de sportvastenkuur bespreken wij de voedingsrichtlijnen en blijf je minimaal 3x in de week sporten. Daarnaast doe je elke week een 1-daagse kuur om meer resultaat te halen en die vetverbranding flink aan te zetten. Tijdens deze 20 dagen blijven wij jou motiveren om jouw doel(en) te halen!

De journey eindigt op 5 juli en dan ben jij klaar voor je volgende reis!

Kosten
€ 349,- *

Hoe ziet het programma eruit?
– Intake;
– 3x meten en wegen;
– Sportvastenpakket (voedingssupplementen en de voedingsrichtlijnen tijdens de kuur);
– Metabolic Switch voor de 1-daagse kuren;
– Voedingsrichtlijnen voor de overige 20 dagen;
– Boekje met tips;
– Recepten;
– Gezamenlijke bijeenkomst “Hoe verder na het sportvasten”;
– Begeleiding;
– 1x deelname aan een Small Group Training.

Kortom zoek je iemand die je motiveert, een stok achter de deur? Twijfel dan geen minuut langer en schrijf je nu in. Na ontvangst van het inschrijfformulier ontvang je van ons een bevestiging met het intake formulier. De inschrijving sluit 1 juni a.s. the Summerfit journey gaat door bij een minimale deelname van 5 personen.

* Het is mogelijk om in twee termijnen te betalen. Dit kost niets extra.

Fitshe eiwitshakes

fitshe-272

Shake it baby!

De vraag die menig (startende) of onwetende sporter heeft is, waarom worden er zoveel eiwitshakes gedronken voor of na een workout? Waar zijn die eiwitten eigenlijk goed voor?

Waarom eiwitten?
Ons lichaam heeft voedingsstoffen nodig voor energie, herstel en om de processen in ons lichaam goed werkend te houden. Tijdens een workout brengen we “schade” toe aan ons lichaam. En die “schade” is nodig, want hierdoor boeken we vooruitgang, we worden sterker, sneller of houden een workout langer vol.

Dit betekent wel dat we moeten zorgen dat ons lichaam voldoende en nog belangrijker, de juiste voedingsstoffen binnenkrijgt om te herstellen. Eiwit is essentieel als het gaat om het herstellen en opbouwen van spieren.
Hoeveel eiwitten heb je nodig?

  • niet sporter 0,8 gram per kilo lichaamsgewicht;
  • duursporter 1,2-1,4 gram per kilo lichaamsgewicht;
  • krachtsporter 1,8-2 gram per kilo lichaamsgewicht.

Als we uitgaan van een vrouw, die aan krachttraining doet, 60 kg weegt en spiermassa wil opbouwen. Dan heeft zij per dag 60x 1,9 gram = 114 gram eiwitten nodig. Dat is aardig wat. Zelfs een niet sporter heeft al moeite om de dagelijkse hoeveelheid eiwitten binnen te krijgen, laat staan als je ook nog traint.

Een snelle en makkelijke manier om aan de nodige eiwitten te komen naast je normale voeding, is dus door het innemen van eiwit(proteïne)poeder, bijvoorbeeld in de vorm van een shake. Of door eiwit(proteïne)poeder te verwerken in je ontbijt (een schep door je kwark). Eiwit in poedervorm is niet alleen een makkelijke en snelle manier om aan je eiwitten te komen, het wordt ook sneller in je lichaam opgenomen dan bijvoorbeeld eiwit uit vlees.

Wat is het juiste moment om een shake te nemen?
Het belangrijkste is dat je gedurende de hele dag zorgt dat je voldoende eet (4-6 eetmomenten per dag) en je hoeveelheid eiwitten netjes verdeeld over je maaltijden. Een leidraad…heb je 2-3 uur voor je training niets gegeten en ga je een krachttraining doen, drink dan een shake voor je training. Doe je aan duursport of heb je 2 uur voor je training nog gegeten, drink de shake dan na je workout. Daarnaast is het voor de duursporter belangrijk om de koolhydraatreserves aan te vullen. Dit kan door een banaan en havermout door de shake te mengen.

Met deze kennis op zak, besloot ik me ook te wagen aan de shakes. En net op dat moment kwam er een workout shake speciaal voor vrouwen op de markt. Fitshe!

  • 100% natuurlijk
  • verpakt in losse sachets
  • handig mee te nemen voor onderweg
  • 1 shake bevat precies genoeg proteïne en magnesium voor de vrouw
  • vanille, aardbei/banaan en chocola
  • Whey proteïne, kan direct na de training opgenomen worden in het lichaam

Kortom ideaal voor de drukke, actieve vrouw! Ik heb altijd een zakje in m’n tas zitten! Deze maand staan de producten van Fitshe! centraal bij Get Flexible. De prijs per sachet is € 3,50 (incl. btw.). Ben jij benieuwt naar deze shakes of wil je een bestelling plaatsen vraag ernaar bij jou trainer of stuur een mail naar nutrition@getflexible.nl.

Sportvasten

GF_068

Sportvasten is geen dieet. Het is een 10-daagse trainingsmethode waarbij de spieren en de lever worden getraind in het verbruik van vet in plaats van suiker (de metabolic switch). Om dit voor elkaar te krijgen, ga je sporten tijdens de vastenkuur. Hierdoor ga je meer vet verbranden en nemen overtollige vetreserves, met name het buikvet, af. Mannen vallen gemiddeld 4 tot 6 kilo af in 10 dagen en vrouwen 2 tot 4 kilo. Ook hou je duursporten langer vol, herstel je sneller na het sporten en heb je na de kuur minder trek in zoetigheid en tussendoortjes. Sportvasten is een gezondheidsprogramma, waarbij gewichtsverlies eigenlijk een bij-effect is.

Heb jij na het lezen van deze informatie zin om de sportvastenkuur te volgen? Vul dan het contactformulier in. Wij sturen jou dan zo snel mogelijk meer informatie over de sportvastenkuur en de kosten.

Opbouwen van spiermassa

GF_060

Nederlanders zijn zich steeds meer bewust dat een gezond leven met goede voeding en voldoende beweging de kwaliteit van het leven bevordert. Zo worden wij ons ook bewuster van ons lichaam en willen wij ons lichaam vormen door spiermassa op te bouwen. Denk hierbij aan de benen, billen of borstomvang. Om spiermassa op te bouwen is de timing van je maaltijden van groot belang. Wij kunnen je helpen om je droom fysiek werkelijkheid te laten worden

Gewichtsvermindering

GF_064

Wanneer wij praten over gewichtsvermindering betekent dat je afvalt in vet. Wanneer je te snel gewicht verliest gaat dit ten koste van je spiermassa en niet van je opgeslagen vet.  Om op de juiste wijze af te vallen met een volwaardige voeding is de hulp van een voedingsdeskundige/diëtist een must. Het maakt niet uit of je 5, 10 of misschien wel 25 kilo wilt afvallen, wij kunnen je daarbij adviseren en ondersteunen.

Sportvoeding

GF_068

Wanneer iemand een sport beoefent die hij/zij met passie doet, wilt men zich hierin ook blijven ontwikkelen. In deze ontwikkeling mag het stuk (sport)voeding niet worden vergeten. Een optimale voeding- en vochttoestand is essentieel om goed te kunnen presteren. Wil jij je PR verbeteren? Wil jij dit jaar niet net naast het podium eindigen? Dan kunnen wij jou hiermee helpen.

Optimalisatie voedingspatroon

GF_062

Mogelijk heb je het idee dat je goed, gezond en volwaardig eet, maar toch zit je niet lekker in je vel. Je hebt je gestelde doel nog niet behaald en blijft hangen in de huidige situatie. Dat kan zijn doordat je mogelijk de verkeerde keuzes maakt of de verhoudingen in uw voedingspatroon niet in balans zijn.